logo-white

Stor interesse for TravelMatch 2016

– Vi ønsker nå alle velkommen til TravelMatch 2016, selv om det fortsatt er et par måneder frem til selve workshopen, sier prosjektleder Arne Sundt-Bjerck på vegne av organisasjonene som står bak arrangementet.

Det er nå åpnet for registrering av kjøpere til den 5. utgaven av TravelMatch, som går av stabelen på Telenor Arena den 15. januar. Interessen for arrangementet har vært meget stor, og arrangøren har gleden av å presentere et stort spekter av aktører som representerer et mangfold av produkter og destinasjoner.

Workshopen retter seg mot og vil ha stor nytte for alle som jobber i reisebyråer, turoperatører, eventselskaper eller andre som produserer og/eller distribuerer reiser, men også for innkjøpere av reiserelaterte produkter hos større bedrifter og organisasjoner. Også media vil selvsagt ha stor interesse av deltagerne på TravelMatch.

– Vi har også en liten bonus til alle kjøpere som registrerer seg tidlig, i og med at de 100 første får gratis billett til American Party på fredag kveld, samme dag som TravelMatch, legger Arne Sundt-Bjerck til.

Stort spekter av leverandører

TravelMatch er årets største B2B event for utgående trafikk, og interessen er upåklagelig:

  • Her finner du mer enn 100 aktører fra turistkontorer, DMC´s/incoming agenter, flyselskaper, cruise, hoteller etc. fra store deler av verden.
  • Du kan finne deltagere fra en rekke land og de aller fleste kontinenter, og aktørene tilbyr reiser til nær sagt alle verdens hjørner.
  • Et betydelig antall leverandører er gjenganger som har deltatt på TravelMatch tidligere, men også en rekke nye aktører har oppdaget denne kanalen til det norske marked.

Ifølge Arne Sundt-Bjerck er interessen økende, og det har denne gangen vært nødvendig å stenge registreringen relativt tidlig, og for øyeblikket opereres det med venteliste.

Nye produktfordeler for kjøperne

Basert på tidligere erfaring og tilbakemeldinger, er det gjort noen endringer i opplegget for bedre å legge til rette for kjøperne:

  • Arrangementet er samlokalisert med publikumsarrangementet Reiselivsmessen for å gjøre det enklere for kjøpere å delta på begge deler.
  • Koordineringen innebærer også at TravelMatch foregår på fredag formiddag, og at Reiselivsmessen først åpner når TravelMatch er avsluttet.
  • Det er bare kjøperne som kan booke møteavtaler, mens selgerne kan sende forespørsler om møter, direkte eller via TravelMatch.

Med disse justeringene, regner arrangørene med at utbyttet vil bli enda større for kjøperne fra norske reisebyråer, turoperatører, eventselskaper etc., som selv kan styre hele prosessen med møter.

Den Store Reiselivsdagen

Nytt for 2016, er at flere aktører har samarbeidet om å lage et helhetlig konsept i form av en koordinert reiselivsdag, der TravelMatch inngår som ett element. Allerede torsdag kveld starter TravelNews med sitt faste lederseminar og med Grand Travel Awards. Umiddelbart etter TravelMatch på fredag formiddag, åpner så Reiselivsmessen, først bare for bransjen, og så for publikum. American Party på fredag kveld inngår som kveldsarrangement for TravelMatch, og her vil bransjeutøverne treffe hverandre i mer sosiale omgivelser.

Les mer HER 

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(bildekilder: visitnc.com/related.dk)

På stjernejakt i det sørlige USA

(Kilde:/skjermdump: Flightradar24.com)

Avinor: Forsiktig åpning av luftrommet over Sør-Norge

(foto: ©otoerres)

Reiselivsmagasinet på RadioRiksOslo torsdag 25. april 2024

(Foto: Ivan Sardi)

Økende interesse for sykkellandet Kroatia

Sykehusskip: Håndterapeut Yieddy Ferreira jobber med mobilitet sammen med en pasient (Foto: Tirsa Tapia Zamora)

Nytt sykehusskip for gratis kirurgi og opplæring i Afrika sør for Sahara