Webserien #EnjoyHiddenGermany ble i november 2018 sett av hele fem millioner internettbrukere i Frankrike, Spania, Italia og Sveits.
De 16 videoene i serien er et produkt av influenser-kampanjen «Germany off the beaten track», hvor Tysklands Nasjonale Turistkontor valgte fire kjente reisebloggere til å sammen utforske unike natur- og kulturlandskap utenfor de store metropolene.
Mellom 23. og 28. oktober 2018 delte influenserne live-oppdateringer fra opplevelser og oppdagelser i lite besøkte regioner i Reiselandet Tyskland på sine sosiale mediekanaler under emneknaggen #EnjoyHiddenGermany. Gjennom YouTube, Facebook, Instagram og Twitter nådde den makroregionale kampanjen ut til 9,2 millioner mennesker totalt.
– Med vårt budskap om at Tyskland er et fantastisk reiseland med mye å oppleve også i landlige områder, kunne vi med denne sosiale medier-kampanjen nå ut til mange som vurderer å feriere i Tyskland. De utvalgte influenserne har produsert innhold som holder høy kvalitet og som viser ekte begeistring for å feriere i landlige områder, sier Petra Hedorfer, styreleder i DZT.
Hedorfer legger til at DZT har planer om å fortsette prosjektet og sette søkelys på enda flere ukjente regioner.
#EnjoyHiddenGermany-reisen begynte 30. oktober i Frankfurt am Main og tok influenserne med på to forskjellige ruter til Leipzig. Reiseprogrammet ble fylt med daglige «Travel Challenges», oppgaver og utfordringer på besøkte steder, som influenserne delte med sine følgere.
Basert på markedsanalyser utvikler DZT årlig markedsføringskampanjer for promotering av Reiselandet Tyskland og alle dets fasetter. I tillegg organiserer de kampanjer knyttet til arrangementer og aktuelle hendelser samt kampanjer for å fremheve mindre kjente aspekter av Reiselandet Tyskland.
Her finner du noen av influenserne som oppdaget Tysklands skjulte perler:
Les flere nyheter om Ferielandet Tyskland HER og HER, samt om Reiselandet Tyskland HER og HER