logo-white

Taxfree markedsfører seg særskilt til barn – Travel Retail Norway dømt for tredje gang

MFU (Matbransjens Faglige Utvalg) har for tredje gang felt Travel Retail Norway, taxfreebutikken på Oslo lufthavn Gardermoen, for overtramp i forhold til MFU`s retningslinjer. Retningslinjene regulerer markedsførings aktiviteter for mat og drikke mot barn og unge. 

Klager mente at utdeling av Dumle kjærlighet og spillaktivitet med lykkehjul med Dumle som premie, er markedsføring særlig rettet mot barn. Klager har fått MFUs medhold i dette, skriver MFU i en pressemelding.

Travel Retail Norway sier at de fremtidig vil innrette seg etter MFUs retninglinjer.

Les mer om MFU og vedtaket HER

 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

Havila Polaris (Foto: Martin Giskegjerde/Oclin - Havila Kystruten)

Erna Solberg blir gudmor når Havila Pollux døpes i Bergen

DAT - ATR 42 - Florø - Lufthavn - Sunnfjord - Vestland fylke

FOT-rutene: Vil utrede hvordan flyrutetilbudet kan bli best mulig

(Foto: Kanchanara på Unsplash)

Kryptovaluta belønninger: En ny æra for casinolojalitet

Dronebilde tatt over  Oslo lufthavn (Foto: UAS Norway, Anders Martinsen)

Nye konserndirektører i Avinor

Opel Astra Sports Tourer er en rimelig familiebil som gjorde det godt i NAFs familibiltest (foto: NAF)

Seks av 10 barnefamilier vil ha elbil