logo-white

THE THIEF Årets europeiske Reiselivsmarkedsfører 2014

THE THIEF på Tjuvholmen i Oslo ble kåret til Årets europeiske Reiselivsmarkedsfører, og tok like godt med seg prisen for beste PR-arbeid under den feststemte utdelingen av HSMAI European Awards i London.

THE THIEF, her ved Claas N. Mäder, Jarle Moen og Siri Løining Kolderup, stakk av med den gjeveste prisen under utdelingen av HSMAI European Awards i London tirsdag kveld. (Fotograf: Gunnar Kopperud/Netta Nyman, PhotoWalk/Konferansefotografering)
THE THIEF, her ved Claas N. Mäder, Jarle Moen og Siri Løining Kolderup, stakk av med den gjeveste prisen under utdelingen av HSMAI European Awards i London tirsdag kveld. (Fotograf: Gunnar Kopperud/Netta Nyman, PhotoWalk/Konferansefotografering)

— Vi behandler gjestene som rockestjerner, og rockestjernene som gjester. Tusen takk, det er en stor ære å ta denne prisen tilbake til Oslo og alle «Tyvene», sier en lykkelig Jarle Moen, som er hotelldirektør ved THE THIEF.

Ingunn Hofseth (hsmai.no)
Ingunn Hofseth (hsmai.no)

— THE THIEF har gjort alt etter boken, og mer til, og har på svært kort tid greid å markere seg stort internasjonalt, på en fremragende måte. En måte som gjør at vi i bransjen i Norge er stolte av THE THIEF og den jobben de har gjort, sier Ingunn Hofseth i HSMAI.

Feststemt publikum

Eksklusive Jumeirah Carlton Tower ved Hyde Park var åsted for HSMAI Europas femte årlige Revenue Optimisation Conference — og prisutdelingen, som fant sted på kveldstid, med topp atmosfære, fra begynnelse til slutt, og med foredragsholdere i bransjens absolutte verdensklasse.

Kvelden utgjorde en miks av utsøkt bevertning og underholdning, det siste ved sang- og dansegruppen StarWorkers, som holdt et forrykende 1980-tallsshow i tre deler, som vakte hyggelige minner hos de fleste av de tilstedeværende.

THE THIEF ligger ytterst på Tjuvholmen (©otoerres)
THE THIEF ligger ytterst på Tjuvholmen (©otoerres)

Velfortjent seier

Blant medlemmene i den europeisk sammensatte juryen, var det liten tvil om hvem som fortjente kveldens gjeveste pris.

Juryen begrunnet markedsførerprisen slik, oversatt til norsk:

“Markedsføring har vært gjenstand for endring. Massemedienes sammensetning er ikke hva den en gang var, for inntil få år siden. Nå er det på nettet du finner de siste nyhetene. Opinionsledere, helter og stjerner er self-made, og grupper finner hverandre på bakgrunn av felles interesser, ikke geografiske begrensninger eller mediebedrifter. Annonsørene kan ikke lenger kverne budskapet gjennom media, i håp om at sentralbordet begynner å gløde. Samtidig har det aldri vært så lett for annonsørene å nå et verdensomspennende publikum, som det er nettopp nå.

Dette har Årets europeiske Reiselivsmarkedsfører forstått, gjennom dristig bruk av PR og sosiale medier, for å møte gjestene der de er, på deres egne betingelser, og med riktig budskap til rett tid. Gjennom sine handlinger, har de demonstrert betydningen av dialog med gjestene. Vinneren av betegnelsen Årets europeiske Reiselivsmarkedsfører-pris fortjener også ros for sitt uslåelige arbeid for varemerket de representerer. Š«leve» varemerket, er en avgjørende faktor”.

PR-prisen begrunnes, også oversatt til norsk, med:

“Enkelte av oss har et stort talent for historiefortelling. Som ved et trylleslag, forvandler de små og store begivenheter til den ene fantastiske fortellingen etter den andre. Det virker så tilforlatelig og naturlig, men mesteparten er nøye gjennomtenkt og tilrettelagt.

I en verden av beretninger, fins det noen få som skiller seg ut, syns juryen. Årets vinner er definitivt en av dem, med en imponerende samling fantastiske historier om seg selv, har de, om og om igjen, klart å fange medias oppmerksomhet, nasjonalt, så vel som internasjonalt — med beskjedne midler og i løpet av kort tid. På den måten har den selvskrevne vinneren etablert et solid renommé, ved hjelp av sitt ekstremt effektive PR-arbeid. Et utmerket eksempel, til etterfølgelse for hele næringen. Årets gull i kategorien Public Relations går til THE THIEF og The Thief Story”.

Juryen har bestått av:

Peter O’Connor, Professor at ESSEC Business School, juryformann
Professor Dr. Bård Tronvoll, Professor of marketing at Hedmark University and CTF- Service Research Center at Karlstad University
Hans Poortvliet, Managing Director HSMAI Holland
Kerstin Pötzsch, Director International Sales, Robinson Club and leader for the European National Advisory Board in Germany
Michael Nowlis, Dean at Center for Corporate and Professional Education, Stevens Institute of Technology
Alex Gibson, Assistant Head of School, Dublin Institute of Technology
Ingunn Hofseth, President, HSMAI Europe

 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

Opel Astra Sports Tourer er en rimelig familiebil som gjorde det godt i NAFs familibiltest (foto: NAF)

Seks av 10 barnefamilier vil ha elbil

Royal Beach Club Collection vil tilby en kombinasjon av opplevelser for alle, fra slående strender og bassenger til bassengbarer, en rekke spisesteder  som restaurant, bar og salong, samt et gatemarked pluss praktiske opplevelser som tequila smaksprøver og matlagingskurs (Foto: Royal Caribbean)

Lanserer ny destinasjon i Mexico: Royal Beach Club Cozumel

Mormor och barnbarn på tåget (Bildkälla: SJ.se)

SJ släpper sommarens biljetter

(Foto: Emmie Bolmstedt/Visit Sweden)

En «swifties» guide til Stockholm

Illustrasjon - Nye Bodø lufthavn - Avinor - 2021

HENT tildelt milliardkontrakt på Nye Bodø lufthavn