Cabonline Group og NorgesTaxi lanserte jip i mai 2019 – taxi til 99 kroner – antallet bestilte turer gjennom app er doblet fra 2018.

Stortingsrepresentant Tor André Johnsen ( til v.) og direktør Dag Kibsgaard-Petersen i Cabonline Norge/Norgestaxi (pressebilde: norgestaxi.no)

Jip er utviklet for målgruppen «studenter og young professionals». De ønsker å kunne reise dit de vil på en enkel og smidig måte, og til en pris som passer dem. Det er for å møte denne målgruppens behov at vi lanserte jip, sier administrerende direktør Dag Kibsgaard-Petersen i Cabonline Norge.

Konseptet jip har tatt Trondheim med storm – nå utvides jip-området til også å innbefatte Leangen og Ilsvikøra

Nordiske Cabonline Group som også NorgesTaxi inngår i, lanserte i mai «jip» som blant annet lar deg bestille taxi med en app som er intuitiv, smart og fleksibel til en fastpris på 99 kroner.

Med appen jip får man fastpris, anslått ventetid, digital kvittering og rating av sjåføren på mobilen. Tilbudet er tilgjengelig i tidsintervallet 17:00 til 01:00.

Effekten er bedre utnyttelse av bilene, økt omsetning og fortjeneste – og et produkt som kundene velger igjen og igjen; nærmere 80% av kundene har allerede kjørt flere ganger sier administrerende direktør i Cabonline Norge og NorgesTaxi, Dag Kibsgaard-Petersen. 

Hver tur rates av kundene og tallenes tale viser svært høy tilfredshet med jip og sjåførene. Dette er en positiv spiral, det bygger kvalitet, sikkerhet og yrkesstolthet at sjåførene vet at de blir gitt karakter av kundene sier Kibsgaard-Petersen.

Stortingsrepresentant Tor André Johnsen fra Frp sitter i Transportkomiteen og er meget godt fornøyd med dette nye tilbudet fra Norgestaxi:

Norgestaxi beviser her hvor viktig det er med konkurranse. Konkurranse er sunt. Det fører til at aktørene i markedet må skjerpe seg og tenke nytt og annerledes for å bli best og være attraktiv ovenfor kundene.

– Jeg er imponert over innovasjonsviljen og kreativiteten til Norgestaxi. Jip vil utvilsomt bidra til et bedre tilbud til kundene og et økt mangfold i taximarkedet, sier Tor André Johnsen. 

Raske fakta om Jip i Trondheim:

  • Håndplukkede sjåfører har gjennomgått opplæring i kundeservice, sikkerhet og økonomi
  • Kundene rater både sjåfør, bil og app – og tilbakemeldingen er at de er svært fornøyde med jip
  • De bilene som er jip-sertifisert har høyere belegg og tjener mer enn de som ikke har fått jip-sertifiseringen ennå
  • Primært kommer kundene fra annen biltrafikk (privatbil og andre taxiselskaper, men også fra kompiskjøring, pirattaxi og andre transportmidler)
  • Jip har lagt seg på toppen; Norgestaxiappen har en hovedvekt av turene på dagtid, mens jip har hovedvekten på kveldstid
  • Antall appbestilte turer i juni 2019 er doblet ift. 2018
  • Appen lastes ned fra App Store og Google Play
  • Utviklet av Nordens største taxiselskap, Cabonline Group

Kommentarer