Reisearrangøren TUI Norge har tatt nordmenn til sydligere strøk siden 1973. I løpet av sine 45 år har selskapet tilbudt reiser til alt fra Romania til Tel Aviv, og språkreiser, golfreiser og skiturer har stått på programmet. Mandag den  7. mai 2018 kunne TUI Norge  feire at de har bidratt til 10 millioner ferieopplevelser, og kunde nummer 10.000.000 hadde samme dag forlatt Norge til fordel for to  uker i solen på Gran Canaria.

Kampanjebilde fra dengang Rimini var et av de hotteste reisemålene (bildekilde: tui.no)

– Vi synes dette er utrolig morsomt og noe vi har gledet oss til å feire. At så mange nordmenn har valgt å skape ferieminner med oss er jo helt fantastisk. I dag sa vi «god ferie» til Ola Martin som er vår kunde nummer 10 million, sier Usman Jasrae Head of Digital sales and Marketing i TUI.

Mallorca da og Mallorca nå

I løpet av sine 45 år har selskapet tatt nordmenn til mer eller mindre kjente og kjære destinasjoner. Mye har forandret seg siden den gang og 16 årlige trailerlaster med kataloger er i dag erstattet av en app. Faste prislister er erstattet med et optimalisert trading-program som kontinuerlig justerer salgspriser. Charterfly er komplimentert med rutefly og dynamiske reisemuligheter. Reisebutikker i hele landet er i dag 82 % salg på nett og 60 av selskapets ansatte bruker chip-implantat daglig.

Tidligere kampanjebilde fra dengang “Mallorca og Kanariøyene var Syden” (bildekilde: tui.no)

Men ikke alt har forandret seg. TUI, som i sin spede begynnelse het Stjernereiser, tok sine første kunder fra Oslo til Mallorca til en minstepris på 545 kroner. I 1973 hadde selskapet hele 10.000 kunder og tilbød ca. 15 ulike destinasjoner. Spania og Hellas har bestått tidens tann og har alltid vært en del av TUIs tilbud til sine kunder, og er den dag i dag fortsatt nordmenns absolutte feriefavoritter. Fra språkreiser, bilferier og sportsreiser satser i dag TUI fult på videreutvikling av egeneide hoteller og cruiseskip, og sine mer enn 180 ulike solfylte destinasjoner. I 2018 vil ca. 300.000 nordmenn reise med TUI, hvorav 21 prosent  fortsatt velger Mallorca.

Tidligere kampanjebilde (bildekilde: tui.no)

Les mer om TUI sin historie HER (ekstern lenke) 

Les også: Farvel Star Tour – Velkommen TUI ! (november 2016) – TUI skal inspirere til eksotiske drømmereiser (august 2017) Flere nyheter om TUI finner du HER 

Kampanjen TUI For you (bildekilde: tui.no)

Kommentarer