logo-white

TUI tar opp kampen mot “håndklemafiaen”

Nå skal det bli slutt på en av de største irritasjonsmomentene i ferien, – reserverte solsenger. TUI tar opp kampen mot “håndklemafiaen” i sommer. En undersøkelse gjennomført av Ticket i 2016 viste at reserverte solsenger er det flest nordmenn irriterer seg over i ferien.

Håndklepatrulje - TUI - Badestrender - Turoperatører
Thomson the Dog og TUI`s “håndklepatrulje” klart til ny sesong (bildekilde:TUI)

De aller fleste kan kjenne seg igjen: Man gleder seg til en deilig dag i solen, spiser frokost i 9-tiden, går ned til bassenget og oppdager at alle solsengene er reservert med håndklær. Ingen bruker solsengene, men de holdes av til de andre gjestene finner det for godt å ligge ved bassenget.

Nora Aspengren (Star Tour)

– Hver eneste sesong får vi henvendelser fra frustrerte kunder som ikke får ligge der de vil, og det er mange av dem. Vi har derfor bestemt at på utvalgte Family Life-hoteller vil alle ubrukte håndklær fjernes klokken 9 hver morgen, sier Nora Aspengren, Kommunikasjonsansvarlig i TUI.

Henrykt og forsmådd

Mange gjester har allerede gitt tilbakmelding om den nye ordningen. De aller fleste er glade for å slippe unna det de kaller håndklemafiaen, men noen er litt forsmådde over å bli fersket som en av de som folk irriterer seg over.

– Det er jo selvfølgelig de som blir irritert over at deres håndklær fjernes, men de aller fleste forstår hvorfor. På sikt håper vi at gjestene venner seg til at på våre hoteller skal solsengene brukes, og på denne måten får vi også bedre utnyttelse av solsengene, sier Aspengren.

Sjarmerende håndklesjef

TUI har utnevnt maskotten Thomson the Dog til solsengenes vokter på Family Life-hotellene. At en søt og stor hund fjerner håndklene gjør at det hele forløper seg på en vennlig og humoristisk måte. Alle håndklær plasseres på et henvist sted på hotellet slik at gjester kan finne de igjen der.

Bakgrunn

Prosjektet ble testet ved flere hoteller sommeren 2016. Dette ble så godt mottatt av TUI sine gjester at turoperatøren har besluttet å videreføre prosjektet på utvalgte hoteller der dette har vært et problem.

  • De fleste av våre hoteller har nok solsenger til alle sine gjester
  • I høysesong er det noen hoteller som ikke har en solseng per gjest, og reservering av solsenger kan bli et problem
  • Dette initiativet er å anse som en videreføring av testen TUI begynte med i 2016, og vi kan ikke garantere at alle hoteller markert TUI Family Life innfører denne policyen.
Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(Foto: Ģirts Raģelis)

Guide: Møt sommeren i Riga

Viking Yi Dun utenfor Shanghai (Bilde: Viking)

Viking tilbyr nå Mongolia på sine Kina-cruise

The new signature drink Avionic will be served with nuts as a welcome drink on board before take-off (Photo: Lufthansa)

New culinary highlights in Lufthansa Business Class

Konsekvensene ved forbikjøringsulykker kan ofte bli alvorlige, understreker forsikringsselskapet If. (Foto: If)

Flere bileiere får bilen stjålet

MUSE Hotel Awards: Platinum Winner Fýri Resort - Best Conference Hotel ! (Fotokilder: Fýri Resort / MUSE Hotel Awards)

Fýri Resort hedret under Muse Hotel Awards 2024