“Hvis du hadde all tid i verden, hva ville du ha gjort?” Spørsmålet setter tonen for TUIs neste reklamekampanje, som omtales som en videreutvikling av suksessen til selskapets “FOR YOU”-konsept. Ekte historier om fellesskap og opplevelser man deler med sine kjære vil fortsatt være drivende for kampanjen, og den gamle reklamelåten erstattes av ny lyd-ID.

Profilering - TUI - For You - Familier - 2019
TUI – For You (Bildekilde: TUI Norge)

Konseptet ”FOR YOU”, utviklet av TUIs nordiske markedsavdeling og byrået Forsman og Bodenfors, var det som introduserte merkevaren TUI til det Nordiske markedet.

Konseptet fungerte så godt at det ble introdusert til samtlige av TUIs markeder tidligere i år. Nå tar selskapet et steg videre og introduserer nytt materiale og ny signaturmusikk. Materialet skal vise mangfoldet TUI omfavner, og ikke minst selskapets nye hotellkonsept TUI Blue.

– Med denne kampanjen ønsket vi å få frem det som er menneskers fellesnevnere; kjærlighet, fellesskap og familie. I tillegg ønsket vi å utvide fokuset fra sol og bad til opplevelser og minner. Det er noe som i økende grad etterspørres av dagens reisende, og som også er i tråd med strategien vår, sier Lisa Rönnberg, leder for Creative Brand Development ved TUI.

Svensk artist skal vekke reiselysten i hele Europa

TUIs reklamer inneholdt tidligere en versjon av den klassiske musikalsangen “Let the sunshine”. Denne er nå byttet ut med en helt ny lydsignatur laget av den svenske produsenten og artisten, Oskar Linnros.

Musikken er utviklet med tanke på det moderne medielandskapet og vil brukes både på hoteller og fly, så vel som i forskjellige formater og versjoner i reklamefilm, på radio og digital kommunikasjon.

– TUI er i dag en stor og veletablert merkevare og vi følte at vi nå er klare for en ny lydprofil. Vi innså også at vi ikke trengte vokal, da vi heller vil la lydsporet gi plass til folks egne minner og historier. Menneskene i filmene er våre kunder og folk som jobber på hotellene våre. Deres familier og venner er med, til og med en bestemor som reiser med barnebarnet sitt. Ved å gjøre det på denne måten håper vi å skape en følelse av ektheten hos mottakeren. Uansett hvem du er eller hvor du kommer fra, sier Lisa Rönnberg, Head of Creative Brand Development ved TUI.

Kampanjevideoen kan du se HER (ekstern lenke)

Flere relaterte saker finner du HER, HER og HER

Flere B2B nyheter finner du HER og HER

Kommentarer