logo-white

Tyskland topper omdømmeindeks

Tyskland forsvarer førsteplassen i den anerkjente Anholt-Ipsos Nation Brand Index (NBI) som årlig kartlegger merkevareverdien til 50 land. Landets krisehåndtering under pandemien styrker den positive innstillingen for merkevaren globalt.

Fra Mercedes-Benz Museum som ligger i Cannstatt ved Stuttgart (foto:©otoerres)

I NBIs indeks nyter Tyskland spesielt gode vurderinger på krisehåndtering. Over halvparten av deltakerne fra 20 land verden over, vurderer landets helsehåndtering i Covid-19-krisa som positiv. Tyskland står også øverst på listen over internasjonale reisemål som deltakerne helst vil reise til de neste fem årene.

– Merkevaren Tyskland har et fantastisk omdømme globalt. For sjette gang på rad inntar Tyskland topplasseringen i NBIs indeks. Det er en fin seier i denne vanskelige fasen av koronapandemien og gir samtidig insentiv til å møte de aktuelle utfordringene, sier Thomas Bareiß MdB,

Thomas Bareiß er parlamentarisk statssekretær for Tysklands nærings- og energiminister og forbundsregjeringens representant for turisme og SMB-er (små og mellomstore bedrifter).

– I en stadig mer volatil verdensituasjon grunnet Covid-19-pandemien og geopolitiske spenninger, står reisemålet Tyskland for kontinuitet, tillit, bærekraft og ansvar. Siden 2008 har Tyskland vært på topp tre, i 2020 ligger vi for sjette gang på førsteplass. Denne posisjoneringen bekrefter at vår langsiktige markedsføring av ferielandet Tyskland har vært effektiv. Gjennom våre markedsføringsaktiviteter, spesielt i de digitale kampanjene, jobber vi målrettet med å holde dialogen med kundene gjennom krisa. Vi sørger også for at merkevaren Tyskland med sine internasjonalt anerkjente styrker fortsatt snakkes om. Det er nemlig en forutsetning hvis man i fremtiden vil posisjonere seg sterkt i konkurransen mellom destinasjoner, kommenterer administrerende direktør i Tysklands Nasjonale Turistkontor (DZT), Petra Hedorfer.

NBI formidler markedsverdien til land ved hjelp av seks subindekser: eksport, regjering, kultur, mennesker, turisme og immigrasjon/investeringer. Disse er igjen satt sammen av 23 lokasjonsfaktorer. I tillegg ble materialet fra over 20 000 intervjuer gjennomført i 20 land mellom 7. juli og 31. august 2020 lagt til i rankingen.

I 2020 oppnår Tyskland topp ti-plassering innen alle seks segmenter. Innen kultur beholder Tyskland fjorårets fjerdeplass, mens det klatrer én plass opp til niendeplass innen turisme. 

Les flere nyheter om Ferielandet Tyskland HER og HER, samt om Reiselandet Tyskland HER og HER

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(Foto: Qatar Airways)

Hamad International Airport kåret til “Verdens Beste Flyplass” under Skytrax World Airport Awards 2024

(Bilde/illustrasjon: apollo reiser)

Apollo lanserer nye reiser til «Destinasjon Ukjent»

Radisson Hotel & Conference Centre Oslo Airport har 52 moderne og fleksible møterom (Foto: Radisson Hotel Group)

Erfaren hotelldirektør vender tilbake til Oslo Lufthavn Gardermoen

Røst lufthavn (Foto: Øystein Løwer/Avinor)

Daniel Østensen ny lufthavnsjef for Røst og Værøy