logo-white

Tysklands fremtidige temakampanjer

Tysklands Nasjonale turistkontor (DZT) bruker sine årlige, temabaserte kampanjer til å lede potensielle turisters oppmerksomhet mot mindre kjente opplevelser i “Destinasjon Tyskland”. De brukes også til å fokusere på spesielle begivenheter – som jubileer og arrangementer knyttet til internasjonal turisme.

Bauhaus ble grunnlagt i Weimar i 1919. Her fra museet i Bauhaus universitetet (©otoerres)

Kampanjen 2018: Kulinariske Tyskland

Den rike variasjonen av regional kokkekunst og lokale retter — og alle stedene der dette kan nytes — er ett av tyngdepunktene i “Destinasjon Tyskland”.

Den tyske, kulinariske kampanjen vektlegger tradisjonelle godbiter fra hver krik og krok i landet, så vel som oppfinnsomme ukjente reisemål der nedarvede gastronomiske kunster kan nytes akkurat slik de opprinnelig ble til.

Les også: Spagetti og kjøttruller – Tysklands mange matvaner

Et annet fokus i 2018 blir at det er 200 år siden Karl Marx ble født. Den eminente filosofen, økonomen, politiske teoretikeren og anføreren innen arbeiderbevegelsen kom til verden i Trier 5. mai, 1818.

Les mer om Tysklands eldste by Trier HER og om Karl Marx-jubileet HER

Salon “Carl Alexander” i Dorint Hotel Goethepark i Weimar. Restauranten er innredet i Biedermeierstil . Hotellet har fire restauranter og barer (©otoerres)

2019: 100 år med Bauhaus

Bauhaus sin 100års-dag skal feires i Weimar og blir tyngdepunktet i en verdensomspennende DZT-kampanje neste år. Den legendariske designen fikk kolossal innflytelse på form og arkitektur bare få år etter at den ble grunnlagt av Walter Gropius. Den spredte seg som ild i tørt gress fra basen i Tyskland. Bauhaus-bevegelsen ble et stil-ikon i det tjuende århundres kunst- og arkitekturhistorie.

Innen jubileet bruker DZT temaet til å promovere kulturell turisme til Tyskland. I slutten av oktober møtes omkring hundre representanter for internasjonale media og innflytelsesrike personer fra vel 20 land til DZTs andre “Innkommende- & Markedstoppmøte” i Weimar. Paraplyen over det hele er “100 år med Bauhaus”.

2020: 42. Pasjonsspill i Oberammergau

Hvert tiende år trekker de vel 100 pasjonsspillene i Oberammergau til seg mer enn 450 000 tilskuere fra hele verden. DZT vil drive en verdensomspennende kampanje i 2020 for å promovere dette arrangementet. I samarbeid med organisatorene vil DZT kommunisere temaet på sin nettside www.germany.travel og i over 50 av markedene. Dette vil også synliggjøre markeder som krever mer dyptgående markedsføring.

2020: 250års-fødselsdag for Beethoven

Fra sitt hjem i Bonn erobret Beethoven hele verden med sitt arbeid. Arven etter ham regnes som selve gulltrofeet i tysk, musikalsk kultur. Hans vakre toner fremføres, tolkes og nytes kontinuerlig – innen alle sosiale lag, samfunn, kunstneriske uttrykkssteder, typer og media. DZT vil sette fokus på denne mest berømte av alle Tysklands store komponister.

Les flere nyheter om Ferielandet Tyskland HER og om Reiselandet Tyskland HER 

Fra Bauhaus Universitetet (©otoerres)
Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(Illustrasjon: Metropolis)

Lover sommerens fineste hotellnyhet

(Foto: Aarhus Airport)

SAS åbner en ny rute til danskernes skiparadis fra Aarhus

(Photo: Radisson Hotel Group)

Radisson Hotel Group leads growth in Q1 2024 with focus on APAC and new markets

Oslo lufthavns lounge på utland har gjennomgått omfattende oppussing (Foto:  Avinor)

Oslo lufthavns lounge på utland pusset opp

Hannover: Slott Herrenhausen med Herrenhausen hager, "Großer Garten" med fotene (Foto: ©HMTG / Hars Gerhardts)

Hannover – en by av superlativer