Et nytt reisebransjekonsept ser dagens lys i februar 2018. Da lanseres “Utforsk Verden” –  et nytt event for reiser ut av Norge. Et antall sentrale aktører i bransjen har gått sammen om å lage en ny arena for dialog med kundene. – Det viste seg at mange aktører var enige om et initiativ for å lage et mer dynamisk event i bransjens egen regi, sier leder for Advisory Board, Widar Jensen i Discover America. Prosjektleder for arrangementet er Arne Sundt-Bjerck i ASB consult, som også har ansvaret for B2B workshopen TravelMatch.

Fra et tidligere TravelMatch-arrangement i Oslo (©otoerres)

Fokus på reiser til utlandet.

Det nye arrangementet skal utelukkende fokusere på reiser til utlandet, selv om spekteret vil være stort, både geografisk og innholdsmessig. Og det vil utelukkende være deltagere som tilbyr reiser og opplevelser, og dermed være en arena for de som ønsker å skape en dialog knyttet til dette, uten andre forstyrrende elementer og produkter.

Bransjens eget initiativ

Utforsk Verden” er resultatet av et initiativ fra bransjen selv, med sentrale og toneangivende aktører i spissen. Dette innebærer at utstillerne selv har full kontroll med både utforming av selve konseptet for arrangementet, samt markedsføring og gjennomføring av dette. Her vil det heller ikke være noen ekstern arrangør som står for dette, noe som innebærer at prosjektet er non-profit, og at alt eventuelt overskudd fra ett års arrangement går direkte inn i finansiering og utvikling av det neste.

Kunnskap og opplevelser

Utforsk Verden skal være et event der bl.a. kunnskap og opplevelser er sentrale begreper. Det vil bl.a. bli lagt opp til et stort antall presentasjoner av ulike destinasjoner etc., med anerkjente og ettertraktede kapasiteter som foredragsholdere. Dessuten skal et besøk på “Utforsk Verden” være en opplevelse i seg selv, med ulike spennende innslag.

Fokus på dialog med kundene

Fokuset vil dessuten i stor grad være å skape en arena for dialog med kundene. Det legges opp til enkle , men tydelige standløsninger, der konkurransen ikke går på hvem som har investert mest i sin stand. Derimot vil det være vektlegging av selve produktene som tilbys og den kompetansen den enkelte deltager representerer. Selvfølgelig ledsages dette også av gode tilbud til de besøkende.

Arrangement i sentrum

Et viktig element i konseptet for det nye reise-eventet, er at lokaliseringen skal være i sentrum av Oslo. Dette er bl.a. for lettere å tiltrekke seg travle og urbane målgrupper som gjeren vil skaffe seg informasjon og kunnskap, men som har begrenset tid til et slikt arrangement, og gjerne vil kunne velge ut hva de er interessert i.

Tidspunkt: Lørdag 9. og søndag 10. februar 2019.

Sted: Radisson Blu Scandinavia Hotel, Holbergs gt. 30, Oslo.

“Utforsk Verdens” nett -og Facebooksider finner du HER og HER

Les også: ANTOR`s Regional Workshops 2018 (juni 2018)

Les flere tidligere saker om TravelMatch HER – Flere B2B-nyheter finner du HER og HER

Dfly.no`s Twitterkonto  og Facebooksider finner du HER og HER

Kommentarer