logo-white

Dette drømmer verden om

Vestlandet opplever nå en enorm pågang på sosiale medier. Det siste året har Fjord Norge økt hele 121% på Facebook og 87% på Instagram i forhold til sammme periode ifjor.

Geiranger - Sunnmøre - Møre og Romsdal - Fjord Norge
Det siste året har vært preget av en global pandemi med reiserestriksjoner, men det betyr ikke at folk ikke bruker sosiale medier for å drømme seg bort, bli inspirert eller planlegge sine fremtidige reiser – kanskje til og med mer enn noen gang? Bilde: Explore Geiranger (Foto: Marius Beck Dahle)

Fjord Norge startet 2021 med å passere 200 000 følgere på Facebook, og per dags dato har 217 000 mennesker valgt å følge selskapet i denne kanalen. I løpet av det siste året (mai 2020 – april 2021) har Fjord Norge nådd 28 millioner mennesker organisk via Facebook, noe som tilsvarer en økning på 121% sammenlignet med tilsvarende periode året før.

Linn Totland - Leder - Forbrukermarkedsføring - Fjord Norge AS.
Linn Totland (Foto: Fjord Norway)

– Stengte grenser har heller ikke satt noen demper på folks engasjement. I det siste året har antall likes, klikk, delinger og kommentarer økt med 125 -156% sammenlignet med året før, og til sammen har det blitt sett sett 3 millioner minutter med videoinnhold fra Fjord Norge sin Facebook-side, forteller Linn Totland som er leder for forbrukermarkedsføring i Fjord Norge.

Fjord Norges Instagram-kanal viser de samme tendensene. I 2020 økte Fjord Norge følgerskaren med 25%, og i det siste året økte antall visninger med 87%, noe som gir hele 19,2 millioner visninger i løpet av de siste 365 dagene.

– Det er tydelig at det oppdemmet reiselyst rundt i verden. I løpet av pandemien har vi hatt mer tid til sosiale medier og da er det gøy å se at vårt innhold når frem i kampen om oppmerksomheten. Norge og Vestlandet er trolig et ekstra attraktivt reisemål når grensene åpner igjen fordi vi kan tilby naturbaserte opplevelser og aktivitet. Også har vi mye plass, sier Totland og fortsetter;

– Vi ser et særlig stort engasjement fra spesielt USA og UK, men vi ser at det er folk fra store deler av verden som følger kanalene våre.

Slogen - Sunnmørsalpene - Møre og Romsdal -Fjord Norge
Slogen er en av de mest besøkte fjelltoppene i Sunnmørsalpene (Foto: Sverre Hjørnevik/www.fjordnorway.com)

Det enkle er ofte det beste sies det, og i dette tilfelle stemmer det også når det kommer til innholdet som har vært med å skape trafikk i Fjord Norges sosiale media-kanaler. Her er et eksempel på en video som alene nådde 3,3 millioner mennesker på Facebook:

– Vi har gjennom det siste året fått god hjelp fra destinasjonene, aktivitetstilbydere og lokale “ambassadører” som har bidratt med å vise frem sine destinasjoner, aktiviteter og delt lokale tips. Det er så mye godt innhold som skapes i regionen vår og vi vil veldig gjerne løfte dette frem til verden gjennom kanaler slik at flere finner veien til Vestlandet, avslutter Totland.

Trollstigen - Turistvei - Møre og Romsdal - Fjord Norge
Spektakulære Trollstigen (Foto: Fred Jonny Hammerø/Møre og Romsdal fylke)
Trolltunga - Odda - Sørfjorden - Hardanger - Fjord Norge
Trolltunga i solnedgang (Foto: Fjord Norge)
Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

Opel Astra Sports Tourer er en rimelig familiebil som gjorde det godt i NAFs familibiltest (foto: NAF)

Seks av 10 barnefamilier vil ha elbil

Royal Beach Club Collection vil tilby en kombinasjon av opplevelser for alle, fra slående strender og bassenger til bassengbarer, en rekke spisesteder  som restaurant, bar og salong, samt et gatemarked pluss praktiske opplevelser som tequila smaksprøver og matlagingskurs (Foto: Royal Caribbean)

Lanserer ny destinasjon i Mexico: Royal Beach Club Cozumel

Mormor och barnbarn på tåget (Bildkälla: SJ.se)

SJ släpper sommarens biljetter

(Foto: Emmie Bolmstedt/Visit Sweden)

En «swifties» guide til Stockholm

Illustrasjon - Nye Bodø lufthavn - Avinor - 2021

HENT tildelt milliardkontrakt på Nye Bodø lufthavn