Sommeren 2018 opprettet Visit Lyngenfjord en ny medlemsordning, slik at lokale bedrifter, som ikke kun driver med reiseliv, kan bli en del av destinasjonsselskapet.

Visit Lyngenfjord ønsker flere medlemmer fra det lokale næringslivet. (Foto: Georg Sichelschmidt)

Bakgrunnen for medlemsordningen er å løfte fram og presentere flere av de unike og flotte bedriftene som finnes i Lyngenfjordregionen. Siden sommeren har fem lokale bedrifter valgt å gå inn i destinasjonsselskapet gjennom den nye medlemsordningen.

– Vi får hele tiden spørsmål fra tilreisende om hvor de kan spise, handle og finne andre aktiviteter når været ikke tillater aktiviteter utendørs. Derfor inviterer vi nå flere lokale spisesteder, butikker, arrangementer og andre bedrifter til å bli medlemmer hos oss, sier Georg Sichelschmidt, reiselivssjef i Visit Lyngenfjord.

«Alle» driver med reiseliv

Medlemskapet gir muligheten til å presenteres i destinasjonsselskapets egne kanaler, men det gir også synlighet hos Visit Norway og andre samarbeidspartnere. Visit Lyngenfjord har tro på at en vellykket reiselivsnæring viser bredden av alle tilbudene som finnes.

– Vi ønsker å presentere de unike og spennende bedriftene som finnes i vår region. I utgangspunktet har vi hatt reiselivsbedrifter som kun arbeider mot tilreisende og turister som medlemmer hos oss. Alle i næringslivet som har turister innom, er jo i realiteten reiselivsbedrifter. Dette gjelder både kafeer, butikker, museer og arrangementer. De som kommer hit ønsker jo gjerne å oppleve mer av regionen når de er her, i tillegg til den vakre naturen vi har.

Allerede fem nye medlemmer

Til nå har bedriftene Bios Café på Storslett, K-punktet Kafé på Lyngseidet, Lyngen Reker AS og Fryd på Lenangsøyra blitt medlemmer gjennom den nye ordningen. Sist ut er butikken og galleriet Seppalatunet på Skjervøy.

– Næringslivet i vår regionen tilbyr veldig mye som er verdt å besøke, men kanskje vanskelig å finne fram til. Å samle all informasjon om bedriftene i regionen på et sted, gjør det lettere for turistene å få et større innblikk i lokalmat, lokale produkter, kulturtilbudene og historiene vi har her. Derfor håper vi at flere vil benytte seg av denne muligheten, avslutter Sichelschmidt.

Les flere saker om Visit Lyngenfjord HER – Flere B2B nyheter finner du HER og HER

Kommentarer