Storbritannias nasjonale turistbyrå, VisitBritain, har lansert en ny markedsføringskampanje i Skandinavia. Målet er å øke turismen til Storbritannia.

Den digitale markedsføringskampanjen «JEG REISER FOR…»* lanseres i Norge via Facebook og Instagram gjennom kortfilmer og historiefortellinger for å fremheve uventede opplevelser og mindre utforskede destinasjoner i Storbritannia, i tillegg til landets verdensberømte og ikoniske landemerker og attraksjoner.

Kortfilmene og bildene setter fokus på det som motiverer besøkende til å reise og få med seg erfaringer de bare finner i Storbritannia. Hensikten er å inspirere nordmenn til å finne sitt Storbritannia her og nå.

– Norge er et viktig inngående turistmarked for VisitBritain. Vår nye kampanje har til hensikt å fremme vekst fra Norge ved å vise at Storbritannia er smekkfull av morsomme aktiviteter, nye eventyr og fantastiske, uventede opplevelser året rundt, sier Gary Robson, VisitBritains manager for Norden.

Kampanjen har økt fokus på Norge, mener Robson.

– I år fokuserer VisitBritain enda mer på Norge. Vi vil ikke bare inspirere nordmenn til å besøke Storbritannia, men også få dem til å oppleve noe nytt. Fra kajakkpadling i River Stour på Englands sørkyst, til Londons skjulte tropiske drivhus, og fra stjernetitting i Dark Sky Observatory på den skotske grensen, til camping i Brecon Beacons’ National Park i Wales.

Den siste offisielle statistikken viser at 483 000 nordmenn besøkte Storbritannia mellom januar og september 2017, og at de la igjen 248 millioner pund. Det var 1,9 millioner besøkende fra de nordiske landene* i Storbritannia mellom januar og september 2017, og disse la igjen 949 millioner pund.

VisitBritains «JEG REISER FOR…»-kampanje er en del av den britiske regjeringens verdensomspennende «GREAT Britain»-kampanje, som fremhever det aller beste Storbritannia har å by på enten du er turist, skal studere eller drive forretninger.

Les flere saker om Storbritannia HER og om VisitBritain HER Flere B2B nyheter finder du HER og HER

* Nordiske land er definert som: Danmark, Finland, Norge og Sverige

Kampanjevideo forside:(bildekilde:visitbritain.com)

Kommentarer