KLM`s nordiske kampanje The Amsterdam Sneaker fikk over 390.000 visninger på YouTube i første kvartal, og utnevnes av videokanalen selv til den reklamefilmen som har gått best i første kvartal. Innsamlingen i forbindelse med kampanjen brakte også inn 4000 Euro til Unicef og deres arbeid for en bedre verden for alle barn.

– Det er utrolig gøy å inspirere mennesker til å oppdage nye deler av Amsterdam til fots samtidig som vi kan hjelpe Unicef i sitt viktige arbeid, sier Carina Bergquist PR-kontakt i Air France-KLM.

Carina Bergqvist (KLM)

Prisutdelingen Webby Awards gikk av stabelen 15.mai i New York, og hadde rekordmange, 3.5 millioner, stemmer og fler enn 2000 jurymedlemmer. Under prisutdelingen ble årets beste hjemmesider og digitale løsninger vurdert.

Kampanjen Ifly KLM 50 stakk av med førsteplassen i kategoriene Turisme & fritid og Beste brukeropplevelse innen hovedkategorien Reklame, media og PR.

Dessuten fikk konseptsiden en utmerkelse innenfor kategorien Beste visuelle design i hovedkategorien Hjemmesider. KLM fikk også to priser for jubileumsutgaven av det digitale magasinet, KLM magazine.

– Webby Awards er en viktig anerkjennelse for oss. Seks førsteplasser fortjener et utropstegn! Jeg er veldig stolt av at vi fortsetter å prises for vårt kommunikasjonsarbeid både globalt og lokalt, sier Carina Bergquist.

Les flere saker om KLM HER 

Kommentarer