For å bistå den tyske turistnæringen  i  restarten  av den innkommende turismen, tilbyr Tysklands Nasjonale Turistkontor (DZT) markedsinnsikts-webinarer til tyske samarbeidspartnere de kommende ukene. 25. mai står Danmark/Skandinavia for tur.

Fra GTM 2015 i Erfurt (foto: ©otoerres)

I 2019 registrerte Tyskland til sammen 6,9 millioner overnattinger fra markedene Danmark, Sverige, Norge og Finland – 7,7 prosent av total innkommende turisme til landet. Det er med andre ord et viktig marked for Tyskland.

I webinaret 25. mai gis et overblikk over det skandinaviske markedet, med aktuelle data og fakta. I tillegg presenterer Bo Schou Lauridsen, sjef for DZT i Danmark, resultatene fra en nylig YouGov-undersøkelse om reisepotensialet i de skandinaviske markedene.

Jesper Ewald, salgsdirektør for Danmarks største turoperatør FDM Travel, og reisejournalisten Tina Krongaard fra avisen Politiken, vil deretter drøfte bærekraftig reise – et svært populært tema i Skandinavia.

Meik Wiking, CEO ved Københavns institutt for lykkeforskning og bestselgende forfatter, viser hvordan turismetilbydere kan bruke det skandinaviske livsstilskonseptet hygge til sin fordel og gjøre gjester til stamgjester og ambassadører for Ferielandet Tyskland.

– Den aktuelle utviklingen med vaksinasjons- og teststrategier viser positive perspektiver for innkommende turisme. Våre webinarer kopler markedskompetansen fra vårt internasjonale nettverk med ulike perspektiver fra eksterne eksperter. Den aktuelle informasjonen om markedsspesifikke kundebehov, markedsstrukturer og utviklinger bistår Tysklands turistnæring i restarten som kommer nå, kommenterer Petra Hedorfer, administrerende direktør i DZT.

Les flere artikler om Ferielandet Tyskland HER og HER, samt om Reiselandet Tyskland HER og HER

Kommentarer