Widerøe Internet AS (WIAS) og Widerøe Ground Handling (WGH) vant prisen «Best i test» for kundeservice 2018 i kategorien flyreise. Utmerkelsen er en årlig begivenhet etter kvalitativ testing.
– Det er med stor stolthet og ydmykhet at vi på vegne av alle flinke medarbeidere i WGH og WIAS mottar denne viktige anerkjennelse på at Widerøe er målt, veid og funnet som det beste selskap på kundeservice blant flyselskapene i Norge, sier administrerende direktør i WIAS Odd Langvatn.
– Vi er utrolig stolte over å kunne bidra til selskapets visjon Vi skaper muligheter mellom små og store steder. De viktigste bidragsyterne tilhører de små stasjonene som kombinerer ledig tid mellom flyene og det å drive Norges beste kundesenter, supplerer regiondirektør nord i WGH, Trond Gunnar Stenersen.
Utmerkelsen bekrefter at Widerøe igjen er der selskapet har satt seg som mål å være på dette området. Kombinasjonen av døgnåpen tjeneste, folkelige og kompetente medarbeidere, i tillegg til gode bakenforliggende systemer bidrar til at de er godt rustet til å håndtere henvendelser fra sine kunder. I tillegg har verdien av lokal kunnskap, norsk språk og tjenester «inhouse» i stor grad bidratt til dette resultatet.
Widerøes kundesenter, driftet av WIAS, håndterte i fjor 292.139 kundehenvendelser på chat, mail, sms, telefon og sosiale medier, mens WGH via telefon håndterte 71.170 kundehenvendelser.
Les også: Ving vant kundeservicepris – Flere nyheter om Widerøe finner du HER