Spania har lansert en ny markedsføringskampanje for det internasjonale markedet. Målet ved kampanjen, som har fått navnet You Deserve Spain, er å reposisjonere Spania som et trygt og sikkert høykvalitetsreisemål for internasjonal turisme.
Reyes Maroto, Spanias turistminister, understrekte under lanseringen at Spania i disse dager forbereder seg på å gjenåpne landet for å motta reisende som ønsker å unne seg den perfekte ferie etter at annus horribilis endelig ser ut til å gå mot slutten.
Maroto minnet også om at det digitale grønne sertifikatet som garanterer mobiliteten mellom EU- landene lanseres i juni og at det er viktig å bryte ned den psykologiske barrieren ved å reise, forårsaket av pandemien.
Kampanjen, som er utarbeidet av Turespaña, har til hensikt å formidle en tilstand av ro og avslapping, kombinert med glede og bekymringsløshet, etter ett år med nettopp det motsatte.
Kampanjens formål er å få den reisende til å overvinne tre hindre; først at turistene bestemmer seg for å begynne å reise igjen, dernest at de gjør dette utover landets egne grenser og til slutt, når dette inntreffer, oppnå at Spania står som førstevalget.